September 1, 2011

'Heriat' Malaysia ?

Melayan paranormal panorama ramadhan di Masjid Jamek, Delhi

Iman ki mehnat bahud bahud zaruri hei..

Salam kembali daripada kursus iman 4 bulan di India hei...

hei hei hei...

Sedikit laporan kerja di sana.
Hasil mesyuarat dengan zumindar Malaysia di Nizamuddin dan Syura Malaysia, kami 1 jemaah terpaksa menghabiskan 4 bulan di India sahaja atas masalah-masalah tertentu yang tak dapat dielakkan. Benar kita merancang, tetapi keputusan Allah adalah yg terbaik. Yeah.. 

Tashkeel pertama di Tamil Nadu..
Tashkeel ke-2 di Uttar Pradesh..
Tashkeel ke-3 di Bihar..

3 tashkeel, 3 tempat, 3 jenis ujian dan tarbiyyah tersendiri.. Oh~ 
Tarbiyyah zahir dan batin.

Dan untuk korang-korang yg inginkan berat badan yang ideal, pinggang yang ramping: tak perlu makanan diet, x perlu minum jus mate, x perlu bersenam, keluar cepat-cepat 4 bulan di India. 
Hanya dengan qudrat Allah, berat badan aku telah turun daripada 64kg kepada 57kg. Cayok...

Dah.. bersambung lagi akan datang.. 

Aku nak p pekena lemang ketupat dulu. Kang habis kena sebat..

Walaupun terlambat, aku tetap nak wish .. .. .. 

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir Batin banyak2 no..


7 comments:

  1. Dah balik belum?
    Pehh!
    Lu bawak dslr ke pergi sana.
    >_<

    Untunglah dapat 4 bulan India.
    Nanti lu balik, pakcik-pakcik semua kagum.
    Gua 2 1/2 bulan je pun deme dah kagum habis.
    Gua dapat Bihar, UP, Delhi.

    Dan berat badan gua bila balik Mesia tinggal 47 kilo.
    Unbelibiful?
    Belibit.

    ReplyDelete
  2. beraya di perantauan seperti tuan harus dicemburui...

    bukan saya dapat kuruskan badan, dapat juga tingkatkan iman.. bagus betul produk ni ye..

    slmt hari raya, tuan... doakan yg baik2 utk saya dan seluruh ummat ye.. (",)

    ReplyDelete
  3. 2009 aku kluar 40 pakistan. tangguh msia kwn2 tkejut sibok kata yg aku dah kurus. apa tidaknya, ayik mkn roti je memanjang...byk jugk mkn roti tp bdn tak naik mlhn kurus pulak...mmg seronok jgk alhamdulillah...
    tapi kluar kat Bdesh tak blh lah nk diet sbb siang mkm mkn nasi mcm msia jgk...
    selamat diet kpd smua daie2 yg khuruj....balik msia naik balik berat bdn...

    ReplyDelete
  4. salam eid mubarak.. msyaallah raya jalan Allah mg best. mudah2han karkun2 ni biar balik 4b iman meningkat jgn berat yg meningkat.. hehehe

    ..salam perantauan..

    ReplyDelete
  5. untung ko dpt 4 bulan india...aku rindu betul suasana dlm masjid banggawali...

    rasa mcm nk buat penempatan haram kt dalam tu...

    rasa rindu nk tatap alim ulama kt sana...
    aku dulu masa p..agak nakal...huhu habis nizhamuddin aku selongkar...

    ReplyDelete
  6. Bijen M. - Alhamdulillah, ada khair 4 bulan di India. Dapat ramadhan di Nizamuddin. Dapat makan moreh ngan Maulana Saad ngan Maulana Zubair. Yeah.. :)

    Fuad Ansari - Produk: 4B usaha atas iman.
    Hadiah percuma: kuruskan badan.
    Cepat.. Cepat.. Semantara stok masih ada!!

    Anonymous - Gua x dapat masuk Pakistan ma. Jeles.. Jeles.. Ada keinginan, tp Allah x izin. Azam2..

    IBNU ARAHMAN - InsyaAllah, iman meningkat. Berat maintain.. Amin.. Amin..

    Anak Pendang Sekeluarga - Oh.. sedih gua nak tinggalkan masjid Nizamuddin.
    Tapi Bazar Nizamuddin hg selongkar habis tak ???

    ReplyDelete
  7. aku raya haji thn 2009 d nizamuddin.
    x ada program ijtimaie slps khutbah raya.
    aku saksikan maulana zubair sembelih beberapa ekor lembu yg gemok besau kat umah dia.
    lps tu kita mkn makanan msia yg dimasak oleh salah sorang karkun cheff msia...mkn nasi impit, daging2 rendang, ..... byk lg dah lupa daaaaahhh... lps zohor pun x da amal ijtimaei kat markaz... masa tu utk rehat lps penat berkorban tp kita penat makan byk maaa...
    time tu ada satu jemaah je yg dikeluarkan iaitu jem. local, yg lain masih duk lepak markaz.
    kenangan manis yg masih dlm otak aku...
    aku nak gi lagi markaz so korang doakan aku
    jazakallah

    ReplyDelete