December 13, 2010

Sound-Trouble

Hujung minggu yang lalu, aku ngan famili mengikut rombongan kahwin kazen aku ke Melaka. Area-area Masjid Tanah, Sg Udang camtu la. Duduk apartment tepi pantai. Kira masyuk r tu. Pagi petang leh lepak jalan-jalan tepi pantai. 4 hari 3 malam di Melaka. Ambil kesempatan jalan-jalan skali, naik taming sari, duck, pusing banda hilir, makan sate celup-celup bla bla...

Alhamdulillah majlis berjalan dengan selamat. Majlis pun gempak habih. Siap jemput geng madrasah wat qasidah lagi. dengan gendang-gendutnya skali. Kalu kat area-area tempat aku ni, madrasah besar dia dikenali sebagai Al-Jenderami, Jenderam Hilir. Aku pun tumpang skaki beb. hehe... Al-maklum program-program agama kat Univ aku pun selalu buat qasidah, marhaban, maulud, bla bla bla. Seronok gak o layan irama syair, selawat ni. Lengok habih satu badan kaki kepala tangan dibueknyo.

Majlis 2 hari ja. Lain-lain hari dipenuhkan dengan ahli-ahli famili jalan-jalan dan makan-makan. Nak dijadikan crita kami tiba di satu restoran tepi pantai. Cayok-cayok. Pemandangan masyuk gila. Dengan angin pantai meniup, pohon nyiur pun melambai. (macam lagu lak) Ombak bergulung-gulung manja. hehe... Lalu sorang sedara pun buat order makan:

Waiter  : Order minum dulu... nak minum apa?

Sedara : Fresh oren satu.

Waiter  : Air buah tak ade bang. Blender rosak.

Sedara : O.. black-current ada ??

Waiter : Current ada... Blender yang rosak.

...Suma orang membuat muka pelik sambil melihat kepada si abang waiter...

Sedara : Em, Ribenna ada?

Waiter : A ah.. Ribenna ada...

Sedara : ok... Ribenna 1

maw ja aku tibai mamat waiter ni. Sound Trouble lak. Lepas order suma gelak kaw-kaw. Bley lak dy buat lawak Cecupak kat sini. Haha...

Orait...








4 comments: